Воскресенье, 05.05.2024, 02:18
Приветствую Вас Гость | RSS

Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №16

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Логин:
Пароль:
Наші опитуання
Наскільки Ви оцінюєте якість харчування в шкільній їдальні?
Всего ответов: 56

Соціально-психологічна служба

«Про підсумки адаптаційного періоду учнів 1 класу»

Державний стандарт початкової загальної освіти  розроблений відповідно до мети початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб учнів початкових класів, визначає зміст початкової загальної освіти, який ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.

Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап. Адже дуже багато змін відбувається. Це не тільки нові умови життя та діяльності, це й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.До важливих змін, які притаманні молодшому школяреві, можна віднести зміни, що пов’язані з характером його спілкування з оточуючими людьми.

Адаптація – процес і результат зникнення напруження. Пристосування дитини до школи відбувається не одразу. Не день і не тиждень потрібно для того, щоб призвичаїтися до школи по-справжньому. Це досить тривалий процес, який пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-7 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники працездатності, у дитини спадає напруга та тривожність.

За основу готовності до школи приймається необхідний рівень розвитку дитини без якого він взагалі не може успішно навчатись.

Шкільна зрілість так як і весь розвиток дитини підлягає закону нерівномірності психічного розвитку. Кожна дитина має свої сильні сторони і зони недоліків.

          Практичним психологом проведено  анкетування з учнями 1 класу на визначення рівня готовності до школи (за Керном-Ієрасиком). Результат  анкетування оцінювався  по п'ятибальній системі, а потім вираховувся  сумарний висновок по всіх трьох завданнях. Дана методика дозволяє виявити рівень розвитку дрібної моторики, володіння навичками письма, рівень розвитку координації руху руки і просторової орієнтації. Виявляє загальний рівень психічного розвитку, рівнь розвитку мислення, вміння слухати, виконувати завдання по зразку, довільність психологічної діяльності. У ході роботи із учнями 1го класу практичним  психологом  було запропоновано анкети-опитувальники (за Керном-Ієрасиком), що визначають рівень готовності  учнів до навчання у навчальному  закладі. Результати анкетування наступні: високий рівень - 30% учнів,  середній рівень - 55% учнів, низький рівень, дитина потребує додаткового обстеження інтелекту і психічного розвитку - 15% учнів.

             Традиційно виділяють три аспекти зрілості: інтелектуальна, емоційна, соціальна.

Щодо інтелектуальної  зрілості  учнів 1 класу, можна зазначити,що  основна частина учні вміють  виділити певну фігуру з багатьох, сконцентрувати увагу, встановити зв’язок між явищами та подіями, логічно запам’ятовують матеріал , вміють  створювати певний образ.

Щодо емоційної зрілості, то частина першокласників веде себе емоційно, як «маленька дитина» в садочку, а частина учнів, починанають усвідомлювати, що вони школярі.

             Соціальна зрілість  учнів має на увазі необхідність в спілкуванні з товаришами, вміння рахуватися з законами поведінки інших в групі, здібність приймати роль учня, вміти слухати і виконувати вказівки вчителя. Колектив учнів 1 класу має двох лідерів. Разом з тим ці учні мають в характері прояви агресії і кожен намагається довести свою позицію лідерства. Учні 1 класу вміють слухати та виконувати вказівки, прохання вчителя.

             Слід зазначити, що учні 1  класу  мають  достатню психологічну зрілість, щоб навчатися у школі.

 

Пошук
Календарь
«  Май 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Copyright ООШ№16 © 2024
Создать бесплатный сайт с uCoz