Меню сайта
Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0 Форма входа
Наші опитуання
|
Соціально-психологічна служба«Про підсумки адаптаційного періоду учнів 1 класу» Державний стандарт початкової загальної освіти розроблений відповідно до мети початкової школи з урахуванням пізнавальних можливостей і потреб учнів початкових класів, визначає зміст початкової загальної освіти, який ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави. Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап. Адже дуже багато змін відбувається. Це не тільки нові умови життя та діяльності, це й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.До важливих змін, які притаманні молодшому школяреві, можна віднести зміни, що пов’язані з характером його спілкування з оточуючими людьми. Адаптація – процес і результат зникнення напруження. Пристосування дитини до школи відбувається не одразу. Не день і не тиждень потрібно для того, щоб призвичаїтися до школи по-справжньому. Це досить тривалий процес, який пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-7 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники працездатності, у дитини спадає напруга та тривожність. За основу готовності до школи приймається необхідний рівень розвитку дитини без якого він взагалі не може успішно навчатись. Шкільна зрілість так як і весь розвиток дитини підлягає закону нерівномірності психічного розвитку. Кожна дитина має свої сильні сторони і зони недоліків.Практичним психологом проведено анкетування з учнями 1 класу на визначення рівня готовності до школи (за Керном-Ієрасиком). Результат анкетування оцінювався по п'ятибальній системі, а потім вираховувся сумарний висновок по всіх трьох завданнях. Дана методика дозволяє виявити рівень розвитку дрібної моторики, володіння навичками письма, рівень розвитку координації руху руки і просторової орієнтації. Виявляє загальний рівень психічного розвитку, рівнь розвитку мислення, вміння слухати, виконувати завдання по зразку, довільність психологічної діяльності. У ході роботи із учнями 1го класу практичним психологом було запропоновано анкети-опитувальники (за Керном-Ієрасиком), що визначають рівень готовності учнів до навчання у навчальному закладі. Результати анкетування наступні: високий рівень - 30% учнів, середній рівень - 55% учнів, низький рівень, дитина потребує додаткового обстеження інтелекту і психічного розвитку - 15% учнів. Традиційно виділяють три аспекти зрілості: інтелектуальна, емоційна, соціальна. Щодо інтелектуальної зрілості учнів 1 класу, можна зазначити,що основна частина учні вміють виділити певну фігуру з багатьох, сконцентрувати увагу, встановити зв’язок між явищами та подіями, логічно запам’ятовують матеріал , вміють створювати певний образ. Щодо емоційної зрілості, то частина першокласників веде себе емоційно, як «маленька дитина» в садочку, а частина учнів, починанають усвідомлювати, що вони школярі. Соціальна зрілість учнів має на увазі необхідність в спілкуванні з товаришами, вміння рахуватися з законами поведінки інших в групі, здібність приймати роль учня, вміти слухати і виконувати вказівки вчителя. Колектив учнів 1 класу має двох лідерів. Разом з тим ці учні мають в характері прояви агресії і кожен намагається довести свою позицію лідерства. Учні 1 класу вміють слухати та виконувати вказівки, прохання вчителя. Слід зазначити, що учні 1 класу мають достатню психологічну зрілість, щоб навчатися у школі.
|
Пошук
Архів записів
|